Stáže v oboru marketing na sociálních sítích táhnou

Stáže v oboru marketing na sociálních sítích táhnou

O neplacené stáže je zájem. Alespoň v oboru marketing na sociálních sítích. Přesvědčila se o tom kreativní a digitální agentura Socialsharks, která letos poprvé otevřela své dveře studentům vysokých škol. Firma zahájila spolupráci také s Karlovou Univerzitou a připravuje vlastní trainee program.

Praxe po škole je u budoucího zaměstnavatele velkou výhodou. A jsou si toho vědomi také studenti, kteří se snaží praktické zkušenosti nasbírat právě během letních prázdnin. Téměř dvě desítky studentů z různých oborů a to i ze Slovenska oslovili před prázdninami agenturu Socialsharks s poptávkou o prázdninovou stáž. „Nikde jsme veřejně nepropagovali, že hledáme stážisty, přesto jsme obdrželi velké množství žádostí. Šlo buď o reakci studentů na přednášky o marketingu na sociálních sítích, které jsme v Praze a Brně realizovali, nebo si nás studenti vyhledali a na vlastní pěst oslovili,“ vysvětluje zrod zájmu ze strany studentů Nikol Stolle, výkonná ředitelka agentury Socialsharks.

Do firmy, která vede sociální sítě mnoha známým značkám a vymýšlí pro ně kreativní marketingové kampaně, nastoupilo během prázdnin 5 vybraných studentek. Všechny na začátku stáže absolvovaly školení týkající se copywritingu, sociálních sítí obecně, ale i části firemního know-how. „Každý student je součástí vždy jednoho z týmů, který má kampaň od A do Z na starosti. V projektu si studenti vyzkouší co nejvíce činností, které s kampaní souvisí - tzn. vymýšlení kreativních nápadů, psaní a úprava textů, vytváření plánu, komunikace na sociálních sítích, vyhodnocování kampaně, statistika, spolupráce na rozpočtu apod.,“ popisuje strukturu stáže Veronika Kundríková, která je odpovědná za nábor zaměstnanců a školení v agentuře Sociasharks.

Praxe studentům chybí

Studentům rozhodně nevadí, že stáž je neplacená. „Chci nabrat především zkušenosti, protože je mi jasné, že až budu hledat práci, hledí se především na praxi. Na škole mi vadí, že jdou informace jen po povrchu, nikoli do hloubky,“ říká stážistka v Socialsharks Markéta Dvořáková. Právě dokončila studium 2. ročníku Marketingové komunikace a PR na UK v Praze. „Komunikaci na sociálních sítích jsem si vyzkoušela už v jednom start-upu. Chtěla jsem proto stáž absolvovat ve stejném oboru, ale pod vedení profesionálů s dlouholetou praxí,“ doplňuje Markéta. Na stáži oceňuje především fakt, že si mohla vyzkoušet práci na velkých klientech.

Načerpat praktické zkušenosti chtěla také Aneta Hüblová, studentka oboru Arts management na VŠE v Praze. „Snažím se v marketingu vzdělávat i nad rámec svého vysokoškolského studia, které je s ním propojeno, ale přesto stále cítím velký prostor pro růst a ráda bych se v průběhu léta posunula dále. Agentura Socialsharks na mě působí velmi profesionálně, aktivně a z její prezentace na sociálních sítích z ní cítím velmi přátelský týmový kolektiv, což je přesně takové prostředí, do něhož bych moc ráda zapadla, a díky kterému věřím, že bych se mohla posunout ve svých marketingových začátcích,“ svěřuje se Aneta.

Právě malé zkušenosti z praxe jsou častým hendikepem vysokoškoláků. Studenti mají teoretické znalosti - jak se kampaň vymýšlí, jaké má mít parametry, vizuál apod., ale chybí jim zkušenost, jaký má taková kampaň reálný dopad, jestli má vůbec šanci uspět, jaký má dosah, kolik stojí, jak se s ní v jejím průběhu pracuje a podobně. „To je podle nás to zásadní, co můžeme studentům během jejich stáží přinést – aby lépe pochopili, jak funguje marketingové odvětví v praxi,“ dodává Nikol Stolle. A první zkušenosti se stážisty jsou velmi pozitivní. „Studenti mají chuť se učit, jsou zapálení a sají nové informace jako houby. Také se zajímají o kontext všeho a chtějí znát podrobnosti. Je vidět, že vstup do reálné praxe je něco co jim opravdu chybí a co je také nabíjí a otevírá dveře do dalšího profesního růstu,“ doplňuje Veronika Kundríková,

Agentura Socialsharks je připravena studentům nabídnout po stáži případnou další spolupráci, pokud jsou dostatečně šikovní a budou mít o spolupráci zájem. A se stážisty počítá Socialsharks rozhodně i v budoucnu. Firma totiž podepsala memorandum s Fakultou sociálních věd UK v Praze, kde se zavázala, že u ní mohou zájemci z řad studentům každý rok absolvovat povinnou praxi. „Plánujeme také vlastní trainee program, po jehož úspěšném absolvování by uchazeči získali náš vlastní certifikát. Podrobnosti aktuálně řešíme. Program bychom chtěli spustit v příštím roce,“ prozrazuje Nikol Stolle.

Zdroj informací

Socialsharks s.r.o., NejBusiness.cz a Mládež.cz

Datum

29. srpna 2021



Page generated in 1.3103 seconds.
Redakční systém teal.cz naprogramoval Vítězslav Dostál